W obszarze działalności edukacyjnej określono założenia dla oferty edukacyjnej, jakości kształcenia, umiędzynarodowienia studiów, warunków studiowania oraz wspierania różnych form aktywności studentów.

  1. oferta edukacyjna:
    • monitorowanie i poszerzenie oferty na studiach I, II i III stopnia,
    • rozwijanie idei kształcenia się przez całe życie,
      • kontynuacja programów edukacyjnych PD, UG, UL, UdR, UTW,
      • powołanie Gimnazjum i Liceum Akademickiego oraz/lub programy patronackie dla szkół średnich,
      • realizacja różnych form kształcenia podyplomowego,
      • powołanie uniwersytetu otwartego,
    • dopasowanie kompetencji absolwenta do potrzeb społeczno-gospodarczych,
    • działania rozwojowe Centrum Studiów Podyplomowych i Kursów,
    • wspieranie kształcenia zorientowanego na umiejętności praktyczne,
    • wprowadzanie form uatrakcyjnienia toku studiów,
    • projektowanie i realizacja nowych sposobów pozyskania kandydatów na studia,
  2. jakość kształcenia:
    • podniesienie poziomu kandydatów poprzez rozwój uniwersytetów młodzieżowych,
    • optymalizacja programu studiów zgodnie z Krajowymi Ramami Kwalifikacji,
    • wdrożenie i stosowanie systemu zapewnienia jakości kształcenia,
    • rozwój kadry akademickiej,
    • wspieranie procesu indywidualizacji programu i planu studiów,
    • wykorzystanie nowoczesnych metod, technik i narzędzi nauczania,
    • wdrożenie systemu monitorowania losów absolwentów i wpływu na ofertę edukacyjną,
    • dbałość o wyróżniające oceny akredytacji przez instytucje zewnętrzne,
    • zwiększenie podmiotowości studentów w procesie kształcenia,
    • zasady uczciwości i ograniczenie zjawisk patologicznych,
  3. umiędzynarodowienie studiów:
    • ożywienie wymiany studenckiej,
      • aktywizacja studentów w ramach programu LLP-Erasmus,
    • pozyskiwanie nowych zagranicznych uczelni partnerskich,
    • umowy bilateralne,
      • uruchamianie wspólnych programów studiów,
      • poprawa wskaźnika wielokulturowości środowiska akademickiego,
    • wprowadzenie form umiędzynarodowienia toku studiów,
  4. warunki studiowania:
  • wyrównywanie szans dostępu do kształcenia,
    • wybudowanie domu studenckiego w kampusie,
    • modernizacja Domu Studenta „Bulionik”,
    • zwiększenie dostępności dla studentów niepełnosprawnych,
      • likwidacja barier architektonicznych,
      • sale przystosowane dla osób niedosłyszących,
    • rozwój infrastruktury informatyczno-telekomunikacyjnej i multimedialnej,
  • tworzenie warunków technicznych do realizacji kształcenia na odległość,
  • rozbudowa i ciągła modernizacja bazy dydaktycznej,
    • dalsza rozbudowa kampusu studenckiego przy ulicy Poznańskiej,
      • Centrum Dydaktyczno-Sportowe,
        • kryta pływalnia z 25-metrowym basenem,
        • 2 zadaszone korty tenisowe na sztucznej nawierzchni,
        • ministadion lekkoatletyczny z infrastrukturą,
    • rozbudowa i unowocześnienie obiektu dydaktycznego przy ulicy Kaszubskiej wraz z zagospodarowaniem terenów przyległych dla potrzeb wydziałów,
      • całościowa modernizacja obiektu,
      • renowacja istniejących boisk,
      • wybudowanie bieżni lekkoatletycznej,
    • budowa Centrum Konferencyjno-Wykładowego przy ulicy Nowy Świat 5,
    • ciągła modernizacja zaplecza laboratoryjnego oraz inwestycje w wysokospecjalizowane laboratoria,
    • modernizacja zaplecza dydaktycznego dla wykładowców,
  • doskonalenie zaplecza bibliotecznego,
    • powiększanie i aktualizacja księgozbioru bibliotecznego,
    • szeroki dostęp do bibliotecznych baz elektronicznych,
    • modernizacja stanowisk komputerowych i czytelniczych,
  • utrzymanie wysokiej aktywności wydawniczej,
    • opracowanie i wydawanie nowych książek, podręczników i skryptów,
    • wydawnictwo czasopism uczelnianych i międzyuczelnianych,
    • rozwój uczelnianych wydawnictw elektronicznych i umieszczanie ich w bibliotekach i wydawnictwach cyfrowych,
    • doskonalenie warunków do rozwijania pasji naukowych,
    • działania wspierające rozwój kultury studenckiej,
    • doskonalenie mediów uczelnianych,
    • wspieranie sportu akademickiego.