W obszarze rozwoju organizacyjnym uczelni uszczegółowiono aspekty prestiżu, innowacyjności, kadry, struktury organizacyjnej, finansów, internacjonalizacji i efektywności zarządzania.
- prestiż:
o utrzymanie tytułu najlepszej uczelni zawodowej w Polsce,
o dbałość o preferencje pracodawców w zatrudnianiu absolwentów,
o dbałość o wysokie noty utytułowanej kadry akademickiej,
- innowacyjność:
o stymulowanie działań i postaw nowatorskich,
o wdrażanie w uczelni kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań,
- kadry:
o poprawa dostępności dla studentów wysokokwalifikowanych kadr,
o dążenie do wykształcenia i pozyskania kadry własnej,
- ułatwienie młodym adeptom nauki ścieżki kariery,
- stosowanie preferencyjnych warunków zatrudnienia dla osób podejmujących pierwszą/jedyną pracę,
o przygotowanie kadr do procesów internacjonalizacji uczelni,
- struktura organizacyjna:
o dopasowanie struktury organizacyjnej do rozmiarów działalności,
o poprawa funkcjonowania uczelni i obiegu informacji wewnętrznej,
- finanse:
o środki publiczne,
o transfer wiedzy do gospodarki,
o pozyskiwanie środków pomocowych z funduszy europejskich i rezerw budżetowych,
o granty naukowe,
o czesne,
o przychody uniwersytetu otwartego,
o wsparcie finansowe przez absolwentów uczelni,
o inny przychód własny,
- najem pomieszczeń konferencyjnych i dydaktycznych,
- sprzedaż wydawnictw,
- organizacja szkoleń i kursów,
o niedopuszczenie do powstania zadłużeń i zobowiązań majątkowych, w tym unikanie kredytów bankowych,
- internacjonalizacja uczelni:
o włączanie do sieci uniwersytetów i centrów doskonałości,
o promowanie współpracy naukowców przy wykorzystaniu infrastruktury badawczej,
o zwiększenie wkładu uczelni w tworzenie otwartych zasobów internetowych w języku angielskim,
o promowanie uczelni na targach międzynarodowych i w innych programach umiędzynarodowienia studiów organizowanych przez ministerstwo,
- podniesienie efektywności zarządzania uczelnią,
o zintegrowany system informatyczny obejmujący wszystkie sfery funkcjonowania uczelni,
o praca w „chmurze”.